Красимир Каракачанов, председател на ВМРО: Това са пълни глупости

Posted by Maketo Maketo
- Г-н Каракачанов, бившите членове на ръководството на ВМРО Генади Генадиев и Стойчо Кузев твърдят, че Кубадински ви е препоръчал за младежката организация на ВМРО в средата на 80-те...

- Първо, по това време съм бил или в гимназията, или в казармата. Тогава нито един комунист не е мислел, че строят ще падне, камо ли да препоръчва когото и да било. Кубадински съм го виждал само по телевизията. Самата ВМРО е създадена през 1991 г. Какъв Пенчо Кубадински, какви постове по това време? Второ, за мен лицето Стойчо Кузев е мошеник. Много интересно защо винаги се активизира да говори глупости за ВМРО, когато наближат избори. Самият той не може да има такава информация, защото по това време е бил член на БКП и е бил "Господин Никой".

- Генади Генадиев от Варна потвърждава думите му...

- Той също може да си твърди каквото иска. Излагам ви фактите. През 1986 г. бях първокурсник във Великотърновския университет, а Първанов вече е научен работник. Нито съм го познавал, нито съм знаел по това време, че такъв човек съществува.

- Кога се запознахте с Георги Първанов?

- На негова лекция в Македонския дом през 1988 г.

- Самият Първанов присъствал ли е при създаването на организацията?

- Това са пълни глупости. Мога да се хвана на бас за колкото пари пожелаете, че не е присъствал.

- Вярно ли е, че сте организирали вътрешен преврат срещу доц. Димитър Гоцев? Споменава се скандал с командировъчни?

- Пълни глупости. Самият скандал беше доста измислена история. Доц. Гоцев не е свален, а си е подал оставката на конгрес.

- Вярно ли е, че Първанов е бил негово протеже?

- Отново пълни глупости. Доц. Гоцев беше преподавател в Софийския университет, а Първанов по това време беше в Института по история на БКП.

- Много хора твърдят, че са го виждали често в Македонския дом от края на 80-те години до 1990-1991 г.

- Не може да има много хора. Има хора, които твърдят, че са го виждали един-единствен път, когато той чете лекция по повод книгата на Константин Кюлюмов за Яне Сандански. В нея имаше куп неверни факти - например, че бил марксист. Между Кюлюмов и Първанов имаше дебат в залата на Македонския дом. Първанов тотално го обори, за което се искаше доста кураж. Би го като маче у дерек! Кюлюмов не беше случайна фигура. Генерал от ДС и активен борец и партизанин, сценарист на "На всеки километър". Оплакал се в ЦК на БКП,че някакво историче му прави номера. Така Първанов за малко да го уволнят от Института. Само гласността го спаси.

- Говори се за агентурни имена Гоце, Тодор и Иван?

- Те могат да твърдят каквото си искат. Четат какво пише по вестниците и си съставят теории. За агент Гоце не виждам къде е новината. Също така е факт, че Трети отдел ме е водил на отчет под псевдоним Иван. За Тодор предполагам е някаква измислица, защото не съм чувал подобно нещо.

- Проф. Гоцев твърди, че това е Евгени Еков?

- Не мога да го коментирам, защото за мен твърдението на Гоцев е новина. Познаваме се и поддържаме добри отношения.

- Кой е Георги Тодев и каква е ролята му във ВМРО, че е имал собствен кабинет наравно с председателя?

- Георги Тодев е бил полицай преди Девети, за което е лежал 10 години по лагерите. Той е от старите дейци на ВМРО, които бяха събрани в отделен клуб на ветераните.

Линк